آیاتِ کلیدی این مطالعه عبرانیان فصلِ دوازده، آیاتِ یک تا سه هستند.
عزیزان، کلامِ خدا در عبرانیان فصلِ دوازده، آیاتِ یک تا سه می‌‌فرماید؛ دعوت به صبر و پایداری
۱ پس حال که در این میدان مسابقه، چنین گروه انبوهی از ایمانداران را داریم که برای تماشای ما گرد آمده‌اند، بیایید هر آنچه را که سبب کندی یا عقب افتادن ما در این مسابقه می‌شود، از خود دور کنیم، و با صبر و شکیبایی در این میدان بسوی هدف بدویم؛ ۲ و برای پیروزی در این مسابقه روحانی، به عیسی چشم بدوزیم که چنین ایمانی را در قلب ما ایجاد کرده و آن را کامل خواهد ساخت. زیرا او خود نیز در همین مسیر، صلیب، و خفت و خواری آن را تحمل کرد، چون می‌دانست در پی آن، خوشی و شادی عظیمی نصیبش خواهد شد. به همین جهت، اکنون در جایگاه افتخار، یعنی در دست راست تخت خدا نشسته است. ۳ پس اگر می‌خواهید در این مسابقه خسته و دلسرد نشوید، به صبر و پایداری مسیح بیندیشید، به او که از سوی گناهکاران مصیبت‌ها کشید. آمین!
عزیزان قبل از شروعِ تعلیم با هم دعا کنیم – خداوند کمکم کن، تا هر چه را که تو می‌‌خواهی توسطِ این قسمت از کلامت به من یاد بدهی – بطورِ صحیح یاد بگیرم و در زندگی‌ام انجام دهم! به نامِ عیسی مسیح از تو درخواست می‌‌کنم؛ آمین!
دوستِ خوبِ من، شما حتما لغتِ” موزائیک ” را شنیده اید و با معنای این لغت نیز آشنا هستید.
اما جهتِ یاد آوری؛” هر چیز موزائیک “مانند یک سری عکس‌هایی هستند که پهلوی هم چسبانده شده‌اند تا تصویر کاملی از یک محل یا شخصی را به ما بدند.
” موزائیک “یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین اشکالِ هنری ساختهٔ دستِ بشر هست.
این فرایند شاملِ چیدنِ کاشی‌های شیشه‌ای یا قطعاتِ کوچکِ سنگ برای ایجادِ تصاویر یا الگوهاست.
برخی از موزائیک ها کاملا مفصل هستند و برای دیدنِ تصویرِ کاملی از آنها، باید عقب بأیستیم و از فاصلهٔ دورتری آنها را مشاهده کنیم.
اگه به موزائیک ها خیلی نزدیک بشیم، به جای دیدنِ تصویر یا الگوی کامل، ما فقط اجزای کوچکی از سنگ یا شیشه را خواهیم دید.
به عبارتی دیگه، به هر نقطه‌ای که چشمانمان را خیره نگه داریم، تعیین می‌‌کنه که ما چه چیزی را خواهیم دید.
دوستِ خوبِ من، در حالی که ما ایماندارانِ به عیسی مسیح در ایمانمان به او روزانه در حالِ رشد هستیم، اغلب چیزی مشابه را تجربه می‌‌کنیم .اجازه بدید توضیح بدم.
در طولِ دوره‌های دشوارِ زندگیمون، ما اغلب مرتکبِ اشتباهی میشیم.
این اشتباه که؛ ما تمایل داریم به سنگریزه‌های کوچیکِ شرایطمون خیره شده و اونها را بزرگنمایی کنیم.
با انجامِ این اشتباه، ما اغلب تصویرِ کامل و بزرگتری را که در واقع عملکردِ خداوند در طولِ آن دورهٔ سخت هست را از دست میدیم.
حال در نظر بگیرید اگه در دوره‌های دشوارِ زندگیمون، وقتی با مشکلات و چالشهای بغرنجی دست و پنجه نرم می‌‌کنیم، دیدگاهمان را تغییر داده و از فاصله و زاویهٔ صحیح به آنها نگاه کنیم چه اتفاقی می‌‌افته.
آیاتِ کلیدی این مطالعه در کلامِ خدا، دقیقا همان تشویق و طریقِ هدایتِ ما برای تغییر دیدگاهمان نسبت سنگریزه‌های زندگی یا همان مشکلاتِ روزانه هستند.
نویسندهٔ این قسمت از کلامِ خدا ما را تشویق می‌‌کنه، تا توجهمان را از مشکلات بر گرفته و بر خداوند و منجیمان عیسی مسیح متمرکز کنیم.
دقت بفرمایید؛ عیسی مسیح مخالفت و دشمنی مردم با خود، بعلاوهٔ شرم و زجرِ جان دادن بر روی صلیب را فقط تحمل نکرد، بلکه وی با شادی بر آنها غلبه نمود.
وقتی ما ایماندارانِ به عیسی مسیح در بحبوحهٔ روبرویی با مشکلات، مصیبت‌ها و چالش‌های روزانهٔ زندگیمون به او چشم دوخته و از او سر مشق می‌‌گیریم؛ اونوقت قلبمون تقویت و گرم میشه.
بنابراین، بیایید از امروز از خیره ماندن بر قطعاتِ کوچکِ زندگیمون که همان مشکلاتِ روزانه هستند دست برداشته و به عیسی مسیح بنگریم.
بیایید از امروز به تصویرِ بزرگترِ موزائیک زندگیمون نگاه کنیم، تا بتونیم خواستِ خداوند و نحوهٔ عملکردِ او را از ساختِ آن موزائیک بشناسیم.
عزیزان، وقتی از خیره ماندن بر قطعاتِ کوچکِ موزائیک زندگیمان دست برداشته و از دیگاهِ خداوند به تصویرِ بزرگِ موزائیک زندگیمان نگاه کنیم، اونوقت تصویری متفاوت و زیبایی را خواهیم دید.
تصویری زیبا از یک زندگی در حالِ ساخت توسطِ خداوند و برای خداوند.
تصویری از یک زندگی مسیحی در حال رشد از شناختِ بهتر از خداوند و نحوهٔ عملکردِ وی در هر قطعهٔ آن.
عزیزان، آیاتِ کلیدی این مطالعه در کلامِ خدا، عبرانیان فصلِ دوازده، آیاتِ یک تا سه بودند.
حال بیایید درسی که این قسمت از کلامِ خدا به ما یاد میده را، همیشه بیاد داشته و در زندگیمون بکار بریم.
این درس که؛”تمرکز مسیرِ ذهن و قلبِ ما را تعیین می‌‌کنه. پس بیایید چشمان مان را به سوی عیسی مسیح معطوف کنیم”!
عزیزان -از شما دعوت می‌‌کنم تا در پایانِ این تعلیم، با خداوند صحبت کنیم .
خداوند از تو سپاسگزارم، زیرا درسِ زندگی دیگری از کلامِ حیات بخشت را به من یاد دادی.
خداوند از تو سپاسگزارم، زیرا تو ایمان به خودت را در قلبِ من بوجود آورده ای و در حالِ کامل کردنِ آن هستی‌.
خداوند عیسی مسیح از تو سپاسگزارم، زیرا تو برای پرداختِ تاوانِ گناهانِ من که مرگ و جدایی ابدی از تو بود، بر روی صلیب به جای من جان دادی و تاوانِ گناهانِ من را یکبار برای همیشه پرداخت نمودی.
خداوند عیسی مسیح از تو سپاسگزارم، زیرا تو در همهٔ شرایطِ زندگی با من هستی‌ و در هر لحظهٔ آن داری خواست الهی خودت را به انجام می‌‌رسانی.
خداوند عیسی مسیح از تو سپاسگزارم، زیرا تو در حکمت و توانِ الهیت، برای تصویرِ کاملِ موزائیک زندگی من نقشه‌ای عالی و منحصربفرد داری.
خداوند عیسی مسیح، من در این لحظه تمامِ جوانبِ زندگیم را کاملا به تو تسلیم می‌‌کنم.
به قلب و زندگی من بیا و به من کمک کن، تا بر روی قطعاتِ کوچکِ زندگیم که همان مشکلاتِ روزانه هستند تمرکز نداشته باشم بلکه همیشه و در هر شرایطی، توجه و تمرکزِ من کاملا به تو باشد.
خداوند عیسی مسیح به من کمک کن، تا بیاد داشته باشم که تو برای زندگی من تصویری کامل همچون موزائیکی زیبا در نظر داری.
دوستت دارم خداوند پدرِ آسمانیم، و سپاسگزارم که تو هم مرا دوست داری و به من گوش می‌‌دهی!
بنامِ عیسی مسیح دعا می‌‌کنم، آمین !نویسنده کوروش باقری
خدا را شکر؛ عزیزان امیدوارم مطالعهٔ امروزِ در کلامِ خدا، موجبِ برکتِ شما بوده باشه!
حال چنانچه عیسی مسیح قلبِ شما را لمس نموده و مایلید تا به او، به عنوانِ خداوند و منجی خودتون ایمان بیارید، خوشحال میشیم تا از شما بشنویم.
همچنین، چنانچه برای شما سوالاتی بوجود آمده، لطفا با ما تماس بگیرید تا در فرصتِ مناسب، به تمامی سوالاتِ محترمِ شما پاسخ بدیم.
با تشکر از توجه و همراهی شما، تا مطالعهٔ بعدی در کلامِ خدا، فیض و آرامشِ الهی عیسی مسیح همواره با شما! آمین!