آیاتِ کلیدی این مطالعه؛ یعقوب فصلِ پنج، آیاتِ سیزده تا هیجده هستند.
عزیزان، کلامِ خدا در یعقوب فصلِ پنج، آیاتِ سیزده تا هیجده می‌‌فرماید؛ قدرت دعا
۱۳ اگر در میان شما کسی گرفتار درد و رنج باشد، باید دعا کند. آنانی که دلیلی برای شکرگزاری دارند، باید برای خداوند سرودهای شکرگزاری بخوانند. ۱۴ اگر کسی بیمار باشد، باید از کشیشان کلیسا بخواهد که بیایند و برایش دعا کنند و بر پیشانی‌اش روغن بمالند و از خداوند برای او طلب شفا نمایند. ۱۵ اگر دعای ایشان با ایمان همراه باشد، بیمار شفا خواهد یافت؛ زیرا خداوند او را شفا خواهد بخشید، و اگر بیماری او در اثر گناه بوده باشد، گناه او نیز آمرزیده خواهد شد ۱۶ نزد یکدیگر به گناهان خود اعتراف نمایید و برای یکدیگر دعا کنید تا شفا یابید. دعای صادقانه مرد درستکار، قدرت و تاثیر شگفت انگیز دارد. ۱۷ الیاس انسانی بود همچون ما. با اینحال، هنگامی که با تمام دل دعا کرد که باران نبارد، برای مدت سه سال و نیم باران نبارید. ۱۸ و زمانی هم که دعا کرد تا باران بیاید، بارش باران آغاز شد و زمین محصول آورد. آمین!
عزیزان قبل از شروعِ تعلیم با هم دعا کنیم – خداوند کمکم کن، تا هر چه را که تو می‌‌خواهی توسطِ این قسمت از کلامت به من یاد بدهی – بطورِ صحیح یاد بگیرم و در زندگی‌ام انجام دهم! به نامِ عیسی مسیح از تو درخواست می‌‌کنم؛ آمین!
دوستِ خوبِ من، در لحظه‌ای که ما به عیسی مسیح به عنوانِ منجی خود ایمان می‌‌یاریم، خداوند گناهانِ ما را می‌‌بخشه و به عنوانِ فرزند خوانده در خانوادهٔ الهی خود بر می‌‌گزینه.
از آن لحظه به بعد، خداوند پدرِ آسمانی ما میشه و ما فرزندِ عزیزِ او.
بعلاوهٔ این دو برکتِ شگرف، خداوند برکتِ دیگری را نیز به ما هدیه میده.
برکت و هدیهٔ دیگرِ خداوند به ما در ایمانمان به عیسی مسیح این هست که، او دعاهای ما فرزندانِ عزیزش را در اجرای عملکرد‌های خود مشارکت میده!
نمونهٔ بارزی از مشارکت دادنِ دعا‌های ایمانداران در اجرای برنامه‌های الهی خود در این جهان را، خداوند در کلامش در دومِ پادشاهان فصلِ بیست، آیاتِ یک تا شش به ما یاد میده. بیماری و شفای حزقیای پادشاه
۱ در آن روزها حزقیا سخت بیمار شد و نزدیک بود بمیرد. اشعیای نبی (پسر آموص) به عیادتش رفت و از جانب خداوند این پیغام را به او داد: وصیتت را بکن، چون عمرت به آخر رسیده است؛ تو از این مرض شفا نخواهی یافت.
۲ حزقیا صورت خود را بطرف دیوار برگردانید و به پیشگاه خداوند دعا کرده، گفت: ۳ خداوندا، بخاطر آور چقدر نسبت به تو وفادار و امین بوده‌ام و چطور سعی کرده‌ام مطابق میل تو رفتار کنم. سپس بغض گلویش را گرفت و به تلخی گریست. ۴ پیش از آنکه اشعیا قصر را ترک کند خداوند بار دیگر با او سخن گفت و فرمود: ۵ نزد حزقیا رهبر قوم من برگرد و به او بگو که خداوند، خدای جدت داود دعای تو را شنیده و اشکهایت را دیده است. او تو را شفا خواهد داد. سه روز دیگر از بستر بیماری برخواهی خاست و به خانه خداوند خواهی رفت. ۶ او پانزده سال دیگر بر عمر تو خواهد افزود. او تو را و این شهر را از چنگ پادشاه آشور نجات خواهد داد. تمام این کارها را بخاطر خود و بخاطر بنده‌اش داود انجام خواهد داد. آمین!
حال شاید این سوال برای شما بوجود بیاد که؛ من می‌‌پذیرم که خداوند دعا‌های من را در اجرای عملکرد‌های خودش مشارکت میده، اما در موردِ شرایطِ حادی مثلِ بیماری جدی یکی از عزیزانمان چطور؟
شاید تعجب می‌‌کنید که چرا باید در موردِ بیماری عزیزم دعا کنم، اگه خداوند از قبل می‌‌دونه که وضعیت چگونه خواهد بود؟
عزیزان، وقتی ما ایماندارانِ به عیسی مسیح، ما فرزندانِ عزیزِ خانوادهٔ الهی خداوند برای موردِ خاصی دعا می‌‌کنیم، آنگاه خداوند در قلبِ ما کار می‌‌کنه، تا با ارادهٔ الهی او هماهنگی داشته باشیم!
برای مثال، در صورتی که خداوند در خواست و حکمتِ الهی خود به عمرِ یکی از عزیزانِ ما پایان میده، در کنارِ این عملکرد، خداوند با اطمینان از حضورش با ما، قلبمان را آمادهٔ پذیرشِ این واقعیت می‌‌سازه.
به این ترتیب وقتی با مصیبتی روبرو میشیم، صبر و آرامشِ الهی خداوند را در خود خواهیم داشت.
عزیزان در برخی از موقعیت ها، دعا‌های ما ممکنه همان ابزاری باشند که خداوند می‌‌خواد از آنها برای رسیدن به نتیجه‌ای خاص که خودش می‌‌خواد نیز استفاده کنه.
اجازه بدید تا با مثالی این نکتهٔ مهم را کمی روشنتر کنم.
ببینید، هیچ کشاورزی نمی تونه عملکردِ محصولِ خودش را کنترل کنه.
کشاورز می‌‌تونه زمین را شخم بزنه و بذرِ مناسب را به بهترین شکلی که می‌‌دونه بکاره؛ اما این خداوند هست که باعثِ رشدِ بذر میشه!
البته خداوند پدرِ آسمانی ما دانای مطلق و قادرِ مطلقه.
او قادر هست تا بدونِ کمکِ کسی محصول تولید کنه؛ اما هیچ کشاورزی نمی تونه دست روی دست بگذاره، هیچ تلاشی نکنه و انتظار داشته باشه تا محصولِ زیاد و فوق العاده‌ای هم درو کنه.
عزیزان به روشی مشابه، خداوند پدرِ آسمانی ما نیز انتخاب می‌‌کنه تا از طریقِ ما در این دنیا کار کنه.
چرا؟ چون که خداوند پدرِ آسمانی ما خدای رابطه هست.
او ما را دوست داره، برامون احترام قائل هست و می‌‌خواد بدین طریق نیز با ما در رابطه‌ای صمیمی و سازنده باشه.
بله پدرِ آسمانی ما بسیار مشتاقه، تا ما فرزندانِ عزیزش را در عملکرد‌های خود مشارکت بده.
مشارکتِ ما با عملکرد‌های خداوند پدرِ آسمانیمان، شاملِ دعا‌های ما نیز هستند.
عزیزان، آیاتِ کلیدی این مطالعه در کلامِ خدا، یعقوب فصلِ پنج، آیاتِ سیزده تا هیجده بودند.
خواندیم که؛ ۱۳ اگر در میان شما کسی گرفتار درد و رنج باشد، باید دعا کند. آنانی که دلیلی برای شکرگزاری دارند، باید برای خداوند سرودهای شکرگزاری بخوانند. ۱۴ اگر کسی بیمار باشد، باید از کشیشان کلیسا بخواهد که بیایند و برایش دعا کنند و بر پیشانی‌اش روغن بمالند و از خداوند برای او طلب شفا نمایند. ۱۵ اگر دعای ایشان با ایمان همراه باشد، بیمار شفا خواهد یافت؛ زیرا خداوند او را شفا خواهد بخشید، و اگر بیماری او در اثر گناه بوده باشد، گناه او نیز آمرزیده خواهد شد ۱۶ نزد یکدیگر به گناهان خود اعتراف نمایید و برای یکدیگر دعا کنید تا شفا یابید. دعای صادقانه مرد درستکار، قدرت و تاثیر شگفت انگیز دارد. ۱۷ الیاس انسانی بود همچون ما. با اینحال، هنگامی که با تمام دل دعا کرد که باران نبارد، برای مدت سه سال و نیم باران نبارید. ۱۸ و زمانی هم که دعا کرد تا باران بیاید، بارش باران آغاز شد و زمین محصول آورد. آمین!
حال بیایید درسی که این قسمت از کلامِ خدا به ما یاد میده را، همیشه بیاد داشته و در زندگیمون بکار بریم.
این درس که؛”خداوند انتخاب می‌‌کنه که ما و دعا‌های ما را در کارِ ملکوتش مشارکت بده”!
عزیزان -از شما دعوت می‌‌کنم تا در پایانِ این تعلیم، با خداوند صحبت کنیم .
خداوند از تو سپاسگزارم، زیرا درسِ زندگی دیگری از کلامِ حیات بخشت را به من یاد دادی.
خداوند از تو سپاسگزارم، زیرا مشتاقی تا با من در عملکرد‌های الهی خودت مشارکت داشته باشی.
خداوند به من کمک کن، تا توسطِ دعا همیشه با تو در رابطه‌ای صمیمی و سازنده زندگی کنم.
دوستت دارم خداوند پدرِ آسمانیم، و سپاسگزارم که تو هم مرا دوست داری و به من گوش می‌‌دهی!
بنامِ عیسی مسیح دعا می‌‌کنم، آمین !نویسنده کوروش باقری
خدا را شکر؛ عزیزان امیدوارم مطالعهٔ امروزِ در کلامِ خدا، موجبِ برکتِ شما بوده باشه!
حال چنانچه عیسی مسیح قلبِ شما را لمس نموده و مایلید تا به او، به عنوانِ خداوند و منجی خودتون ایمان بیارید، خوشحال میشیم تا از شما بشنویم.
همچنین، چنانچه برای شما سوالاتی بوجود آمده، لطفا با ما تماس بگیرید تا در فرصتِ مناسب، به تمامی سوالاتِ محترمِ شما پاسخ بدیم.
با تشکر از توجه و همراهی شما، تا مطالعهٔ بعدی در کلامِ خدا، فیض و آرامشِ الهی عیسی مسیح همواره با شما! آمین!