آیاتِ کلیدی این مطالعه؛ انجیلِ اولِ یوحنا فصلِ چهار، آیاتِ هفت تا بیست و یک هستند.
عزیزان، کلامِ خدا در انجیلِ اولِ یوحنا فصلِ چهار، آیاتِ هفت تا بیست و یک چنین می‌‌فرماید؛ خدا محبت است
۷ عزیزان من، بیایید یکدیگر را محبت کنیم، زیرا محبت از خداست و هر که محبت می‌نماید، فرزند خداست و خدا را واقعا می‌شناسد. ۸ اما کسی که محبت نمی‌کند، خدا را نمی‌شناسد، زیرا خدا محبت است.
۹ خدا با فرستادن فرزند یگانه خود به این جهان گناه آلود، محبت خود را به ما نشان داد؛ بلی، خدا او را فرستاد تا جان خود را در راه ما فدا کند و ما را به زندگی ابدی برساند. ۱۰ اینست محبت واقعی! ما او را محبت نکردیم، بلکه او ما را محبت کرد و یگانه فرزندش را فرستاد تا کفاره گناهان ما شود. ۱۱ عزیزان من، حال که خدا ما را این چنین محبت نمود، ما نیز باید یکدیگر را دوست بداریم و محبت کنیم. ۱۲ ما هیچگاه خدا را ندیده‌ایم؛ اما اگر یکدیگر را محبت نماییم، خدا در وجود ما مسکن می‌گزیند و محبت او در ما قوت می‌گیرد. ۱۳ خدا برای همین روح پاک خود را در وجود ما قرار داده تا بدانیم که خدا در ما ساکن است و ما در خدا. ۱۴ از این گذشته، ما نیز با چشمان خود دیده‌ایم و به همه اعلام می‌کنیم که خدا فرزندش را فرستاد تا مردم را نجات و رستگاری عطا کند. ۱۵ هر که ایمان داشته باشد و به زبان بگوید که عیسی فرزند خداست، خدا در وجود او ساکن است و او نیز در خدا. ۱۶ ما می‌دانیم که خدا چقدر ما را دوست می‌دارد، زیرا گرمی محبت او را چشیده‌ایم. ما محبت او را باور می‌کنیم. خدا محبت است! و هر که با محبت زندگی می‌کند، با خدا زندگی می‌کند و خدا در وجود اوست. ۱۷ وقتی با مسیح زندگی می‌کنیم، محبتمان بیشتر و کاملتر می‌شود. پس در روز داوری شرمنده و سرافکنده نخواهیم شد، بلکه با اطمینان و شادی درحضور او خواهیم ایستاد، زیرا او ما را دوست دارد و ما نیز او را دوست داریم. ۱۸ لازم نیست از کسی که ما را بطور کامل دوست دارد، بترسیم. محبت کامل خدا هرگونه ترس را در ما ریشه کن می‌سازد. اگر هنوز می‌ترسیم، علتش اینست که هنوز کاملا یقین نداریم که خدا حقیقتا ما را دوست می‌دارد. ۱۹ محبت ما نسبت به خدا، از محبتی ناشی می‌شود که او اول نسبت به ما داشت. ۲۰ اگر کسی ادعا می‌کند که خدا را دوست دارد، اما از همنوع خود متنفر است، دروغ می‌گوید؛ چون اگر کسی نتواند همنوعی را که می‌بیند، دوست داشته باشد، چگونه می‌تواند خدایی را که ندیده است، دوست بدارد؟ ۲۱ این حکم خداست که هر که او را دوست می‌دارد، باید همنوع خود را نیز دوست داشته باشد. آمین!
عزیزان قبل از شروعِ تعلیم با هم دعا کنیم – خداوند کمکم کن، تا هر چه را که تو می‌‌خواهی توسطِ این قسمت از کلامت به من یاد بدهی – بطورِ صحیح یاد بگیرم و در زندگی‌ام انجام دهم! به نامِ عیسی مسیح از تو درخواست می‌‌کنم؛ آمین!
دوستِ خوبِ من، ما در دنیأیی زندگی می‌‌کنیم که افرادِ کمی به دنبالِ خدا هستند.
اما هر کسی که با عیسی یگانه منجی بشریت رابطه نداشته باشه، تا ابد تحتِ داوری خدا خواهد بود.
عیسی خود در انجیلِ متی فصلِ هفت، آیاتِ بیست و یک تا بیست و سه این مهم را به ما گوشزد فرموده.
۲۱ گمان نکنید هر که خود را مؤمن نشان دهد، به بهشت خواهد رفت. ممکن است عده‌ای حتی مرا “خداوند” خطاب کنند، اما به حضور خدا راه نیابند. فقط آنانی می‌توانند به حضور خدا برسند که اراده پدر آسمانی مرا بجا آورند.
۲۲ در روز قیامت بسیاری نزد من آمده، خواهند گفت: خداوندا، خداوندا، ما پیغام تو را به مردم دادیم و با ذکر نام تو، ارواح ناپاک را از وجود افراد بیرون کردیم و معجزات بزرگ دیگر انجام دادیم ۲۳ ولی من جواب خواهم داد: من اصلا شما را نمی‌شناسم، از من دور شوید ای بدکاران .آمین!
به عنوانِ سفیرانِ عیسی در هر جا که زندگی می‌‌کنیم، ما ایماندارانِ به او، باید آمادهٔ به اشتراک گذاشتنِ دلیلِ ایمانمان به عیسی با دیگران باشیم.
کلامِ خدا در دومِ قرنتیان فصلِ پنج، آیهٔ بیست، این نکتهٔ مهم را اینطور به ما یاد میده.
۲۰ ما سفیران مسیح هستیم. خدا بوسیله ما با شما سخن می‌گوید. وقتی ما چیزی را از شما درخواست می‌کنیم، مانند اینست که مسیح آن را از شما می‌خواهد. بنابراین، از جانب او از شما می‌خواهیم که لطف و محبت خدا را رد نکنید و با او آشتی نمایید. آمین!
عزیزان در ادامهٔ این تعلیم، پنج کلمهٔ کلیدی را به شما معرفی می‌‌کنم که به ما کمک می‌‌کنند، تا خبرِ خوشِ انجیل و دلیلِ ایمانمان به عیسی را با دیگران به اشتراک بگذاریم.
۱ – نیاز؛ مردم باید تشخیص بدند که چیزی بین آنها و خدا اشتباهه و این چیزی نیست که خودشون بتونند آن را بر طرف کنند.
کلامِ خدا در رومیان فصلِ سه، آیهٔ ده می‌‌فرماید؛
۱۰ کتاب آسمانی نیز در این باره می‌فرماید :هیچکس نیکوکار نیست، در تمام عالم، یک بی گناه هم یافت نمی‌شود . آمین!
۲ – تدارک؛ خدا پسرش عیسی را فرستاد تا بدهی ما را برای گناهانمان بپردازه.
کلامِ خدا در انجیلِ یوحنا فصلِ سه، آیاتِ شانزده تا هجده می‌‌فرماید؛
۱۶ زیرا خدا بقدری مردم جهان را دوست دارد که یگانه فرزند خود را فرستاده است، تا هر که به او ایمان آورد، هلاک نشود بلکه زندگی جاوید بیابد. ۱۷ خدا فرزند خود را فرستاده است نه برای اینکه مردم را محکوم کند بلکه بوسیله او نجاتشان دهد. ۱۸ کسانی که به او ایمان بیاورند، هیچ نوع محکومیت و هلاکتی در انتظارشان نیست؛ ولی کسانی که به او ایمان نیاورند، از هم اکنون محکوم‌اند، چون به یگانه فرزند خدا ایمان نیاورده‌اند. آمین!
۳ – هزینه؛ عزیزان، برای هر کس که به عیسی به عنوانِ منجی خودش ایمان بیاره، بخششِ گناهانش و نجات از غضبِ الهی خداوند رایگان هست.
بله، بخششِ گناهان و نجات از غضبِ الهی خداوند هدیه‌ای هست که وی به هر کسی که به عیسی ایمان بیاره به طورِ رایگان هدیه میده.
اما برای خدا که عیسی یگانه فرزندِ عزیزش را قربانی کرد بسیار گران تمام شد.
کلامِ خدا در رومیان فصلِ شش، آیهٔ بیست و سه می‌‌فرماید؛
۲۳ زیرا هر که گناه کند، تنها دستمزدی که خواهد یافت، مرگ است؛ اما هر که به خداوند ما عیسی مسیح ایمان آورد، پاداش او از خدا زندگی جاوید است. آمین!
۴ – ایمان؛ فقط ایمان به کارِ تمام شدهٔ عیسی بر روی صلیب به جای ما؛ عزیزان، تنها یک راه برای بخششِ گناهان و رهأیی از غضبِ الهی خداوند برای بشریت وجود داره و آن ایمان به کارِ تمام شدهٔ عیسی بر روی صلیب هست.
عیسی یکبار برای همیشه داوطلبانه به جای بشرِ گناهکار جان داد و مرد، تا از آن پس هر که به او ایمان آورد گناهانش بخشیده شوند.
عیسی در انجیلِ یوحنا فصلِ چهارده، آیهٔ شش می‌‌فرماید؛
۶ عیسی به او فرمود: «راه منم، راستی منم، زندگی منم. هیچ کس نمی‌تواند به خدا برسد مگر بوسیله من. آمین!
۵ – اطمینان؛ وقتی به عیسی ایمان می‌‌یاریم، روح القدس، روحِ مقدسِ خداوند یا خداوند در روح در ما ساکن میشه.
از طریقِ روح القدسِ در خود اطمینان پیدا می‌‌کنیم که؛ خداوند گناهانِ ما را بخشیده.
از طریقِ روح القدسِ در خود اطمینان پیدا می‌‌کنیم که؛ حال خداوند ما را به فرزندی در خانوادهٔ الهی خود برگزیده.
از طریقِ روح القدسِ در خود اطمینان پیدا می‌‌کنیم که؛ خداوند به ما حیاتِ نو ابدی هدیه داده.
از طریقِ روح القدسِ در خود اطمینان پیدا می‌‌کنیم که؛ ما تا ابدیت با او در بهشت بسر خواهیم برد.
دوستِ خوبِ من، آیا از اینکه شخصی این حقایق را با شما در میان گذاشت و شما را با عیسی آشنا کرد، سپاسگزار نیستید؟
بیأیید همین کار را برای دوستان و عزیزانی که هنوز لذتِ رستگاری را نچشیده ا‌ند انجام دهیم.
عزیزان، آیاتِ کلیدی این مطالعه انجیلِ اولِ یوحنا فصلِ چهار، آیاتِ هفت تا بیست و یک بودند.
حال بیأیید درسی که این قسمت از کلامِ خدا به ما یاد میده را همیشه بیاد داشته و در زندگیمون بکار بریم.
این درس که؛ “به اشتراک گذاشتنِ خبرِ خوشِ انجیل و دلیلِ ایمانمان به عیسی، به معنای دادنِ فرصت به مردم برای شناختِ خداست”!
عزیزان -از شما دعوت می‌‌کنم تا در پایانِ این تعلیم، با خداوند صحبت کنیم .
خداوند از تو سپاسگزارم، زیرا درسِ زندگی دیگری از کلامِ حیات بخشت را به من یاد دادی.
خداوند از تو سپاسگزارم، زیرا تو محبت هستی‌.
خداوند از تو سپاسگزارم، زیرا تو یگانه فرزندت عیسی را به این جهان فرستادی تا کفارهٔ گناهانِ من شود.
خداوند از تو سپاسگزارم، زیرا تو نه تنها مرا در ایمانم به عیسی بخشیده ای، بلکه حال برای اعلانِ مژدهٔ انجیلت به همکاری با خود دعوت می‌‌کنی.
خداوند از تو سپاسگزارم، زیرا محبتِ کاملِ تو هر گونه ترس را در من ریشه کن می‌‌سازد.
خداوند از تو سپاسگزارم، زیرا در ایمانم به عیسی مسیح تو گناهانِ من را بخشیده ای،
تو مرا به فرزند خواندگی در خانوادهٔ الهی خودت بر گزیده ای،
تو به من حیات نو ابدی هدیه داده‌ای و من تا ابدیت با تو در بهشت بسر خواهم برد.
خداوند به من کمک کن، تا ارادهٔ تو را انجام دهم و در روزِ قیامت شرمنده تو نباشم.
خداوند به من کمک کن، تا سفیری شایسته برای تو باشم و مژدهٔ انجیل تو را، که همان بخششِ گناهانِ هر کس در ایمانِ وی به عیسی هست را با دیگران به اشتراک گذارم.
دوستت دارم خداوند و سپاسگزارم که تو هم مرا دوست داری و به من گوش می‌‌دهی!
بنامِ عیسی مسیح دعا می‌‌کنم، آمین !نویسنده کوروش باقری
خدا را شکر؛ عزیزان امیدوارم مطالعهٔ امروزِ در کلامِ خدا، موجبِ برکتِ شما بوده باشه!
حال چنانچه عیسی مسیح قلبِ شما را لمس نموده و مایلید تا به او، به عنوانِ خداوند و منجی خودتون ایمان بیارید، خوشحال میشیم تا از شما بشنویم.
همچنین، چنانچه برای شما سوالاتی بوجود آمده، لطفا با ما تماس بگیرید تا در فرصتِ مناسب، به تمامی سوالاتِ محترمِ شما پاسخ بدیم.
با تشکر از توجه و همراهی شما، تا مطالعهٔ بعدی در کلامِ خدا، فیض و آرامشِ الهی عیسی مسیح همواره با شما! آمین!